Når dieselmotoren kørte, var der ingen tvivl om, at der var en utæthed i “udstødningsrøret” under jorden niveau, for der kom røg sivende op gennem jorden.
Oprindelig var der et stort mandehul, lige uden for bygningen, hvor man kunne komme ned til udstødningsrøret, når det kom ud gennem muren under jord niveau, og var forbundet til lodrette rør, som går op lands bygningen. Men på et tidspunkt, hver der ikke længere blev kørt med dieselmotoren, blev denne forbindelse fjernet.
Da dieselgruppen begynder at køre med motoren i begyndelsen af 90’erne, vælter udstødningen op ad jorden, og bedre blev det ikke af, at brændstof ventilerne ikke var blevet justeret til at køre på en tyndere dieselolie, hvilket medførte en kraftig røgudvikling.
Brændstofventilerne er siden blevet justeret, og i omkring 1999 blev der monteret et spiro ventilationsrør til at forbinde det vandrette rør med den lodrette skorsten. Spiro røret er tyndt og ikke beregnet hverken til de temperaturer og tryk, som der findes i en udstødning, så forventningen var, det ville holde et år eller to.
Nu holdt det ikke længere, og efter næsten 24 år, er der blevet monteret en rørforbindelse, så røgen kun kommer op igennem skorstenen.